” Jag gillar att utforska olika uttryck beroende på projekt vilket blir ganska naturligt när man jobbar inom reklam- och designbranschen.”
Hej, Mitt namn är Elvira Cauchy Andersson. Jag bor i Varberg med min sambo och vår hund. Som Art Director har jag ett stort hjärta för design, färg och form och strävar alltid efter att skapa något unikt och vackert. Tillsammans med min sambo driver vi designbyrån Bravely Nine där vi skapar allt från logotyper och varumärkesidentiteter till trycksaker och mer. Eftersom vi bor nära havet är solnedgångarna alltid inspirerande och vackra. Jag söker inspiration i det som omger mig, som fönstret på kallbadhuset här i Varberg, som utgör mönstret till min sadeldesign. Det mest unika med min cykel skulle jag säga är färg och formvalen som knyter samman historien till Varberg och Monark. Det känns som ett fint sätt att väva in ett stycke historia, något som kanske inte alla tänker på, men som ändå finns närvarande. |
Det är första gången jag designar en cykel, men jag gillar att experimentera med färg och form. Tror inte jag har en specifik stil utan kan definitivt gilla det mesta. Jag gillar att utforska olika uttryck beroende på projekt vilket blir ganska naturligt när man jobbar inom reklam- och designbranschen. Min relation till cyklar är staden jag bor i - Varberg, en riktig cykelstad, och det är ett underbart och framför allt praktiskt sätt att ta sig runt. Med en cykel blir allt nära och lättillgängligt. Med vänlig hälsning Elvira Cauchy Andersson
|
KARIN SUNSET VARBERGMed ett modernt och levande färgschema som passar in i urbana trender, tycker jag att jag har fångat temat Urban trends 2025 väl. Cykelramen har stadsinspirerade mönster över Varberg som är tänkt att vara ett reflekterande element. Med en modern färgpalett, inspirerad av en solnedgång, vilket säkerställer ett elegant och urbanistiskt utseende. Sadeln kombinerar stil och komfort med kontrasterande sömmar och en blandning av släta och strukturerade material. Med mönstret som flörtar med kallbadhusets fönster (som ju också ser ut som ett cykelhjul) och Monarks krona, präglad i guld, vävs lite av Monarks historia in. |
|
|
Mer om Karin Sunset VarbergMålgrupp: Unga (25-40 år) som söker en effektiv och snygg pendlingslösning som är i linje med sina hälso- och miljömedvetna värderingar. De uppskattar innovation och snygg design. Är regelbundna pendlare och söker ett effektivt transportsätt. Så vill Designern själv ta cykeln till marknaden: Sociala medier: Samarbeten: Evenemang: |