” Jag gillar att utforska olika uttryck beroende på projekt vilket blir ganska naturligt när man jobbar inom reklam- och designbranschen.”

 

Hej,

Mitt namn är Elvira Cauchy Andersson. Jag bor i Varberg med min sambo och vår hund. Som Art Director har jag ett stort hjärta för design, färg och form och strävar alltid efter att skapa något unikt och vackert. Tillsammans med min sambo driver vi designbyrån Bravely Nine där vi skapar allt från logotyper och varumärkesidentiteter till trycksaker och mer.

Eftersom vi bor nära havet är solnedgångarna alltid inspirerande och vackra. Jag söker inspiration i det som omger mig, som fönstret på kallbadhuset här i Varberg, som utgör mönstret till min sadeldesign.

Det mest unika med min cykel skulle jag säga är färg och formvalen som knyter samman historien till Varberg och Monark. Det känns som ett fint sätt att väva in ett stycke historia, något som kanske inte alla tänker på, men som ändå finns närvarande.


Det är första gången jag designar en cykel, men jag gillar att experimentera med färg och form. Tror inte jag har en specifik stil utan kan definitivt gilla det mesta. Jag gillar att utforska olika uttryck beroende på projekt vilket blir ganska naturligt när man jobbar inom reklam- och designbranschen.

Min relation till cyklar är staden jag bor i - Varberg, en riktig cykelstad, och det är ett underbart och framför allt praktiskt sätt att ta sig runt. Med en cykel blir allt nära och lättillgängligt.

Med vänlig hälsning 

Elvira Cauchy Andersson

 

 

 

KARIN SUNSET VARBERG

Med ett modernt och levande färgschema som passar in i urbana trender, tycker jag att jag har fångat temat Urban trends 2025 väl.

Cykelramen har stadsinspirerade mönster över Varberg som är tänkt att vara ett reflekterande element. Med en modern färgpalett, inspirerad av en solnedgång, vilket säkerställer ett elegant och urbanistiskt utseende.

Sadeln kombinerar stil och komfort med kontrasterande sömmar och en blandning av släta och strukturerade material. Med mönstret som flörtar med kallbadhusets fönster (som ju också ser ut som ett cykelhjul) och Monarks krona, präglad i guld, vävs lite av Monarks historia in.

 

 


 

 

 

Mer om Karin Sunset Varberg

Målgrupp: Unga (25-40 år) som söker en effektiv och snygg pendlings­lösning som är i linje med sina hälso- och miljömedvetna värderingar. De uppskattar innovation och snygg design. Är regelbundna pendlare och söker ett effektivt transportsätt. 

Så vill Designern själv ta cykeln till marknaden: 

Sociala medier:
Utnyttja sociala medieplattformar och Monarks hemsida för att skapa en "hype" Engagera potentiella kunder genom teaserkampanjer, visa upp cykelns funktioner och visa bredden av valbara tillbehör genom olika inlägg både i storys, organiskt och i annons.

Samarbeten:
Samarbeta med urbana modemärken, influencers och förespråkare för en hållbar livsstil. En cykelpool hos exempelvis turistinformationen i olika städer, hotell eller hitta andra specifika urbana företag som kan köpa/leasa till sina anställda. Detta för att förstärka cykelns attraktionskraft och nå en bredare publik.

Evenemang:
Ställ ut på exempelvis A day at the park i Varberg eller Way out west i Göteborg så att potentiella kunder kan uppleva cykeln på egen hand. Samla in feedback och generera UGC (användargenererat innehåll) att dela på Monarks sociala medier och hemsida.

 


 

Vill du rösta på Elviras Bidrag - Karin Sunset Varberg? Klicka här för komma till röstningen!

Läs Juryns motivering för Elviras Bidrag

CYCLEUROPE I SVERIGE

sjosala_logotypSpectra

0